Material ESG Topic / Κοινωνία

Αγορά

  • 26.337 ποιοτικοί έλεγχοι
    σε λιπαντικά ΕΚΟ

  • 17 έρευνες αγοράς

  • 90.478 ποιοτικές αναλύσεις
    σε 7.980 δείγματα καυσίμων πρατηρίων και 7.192 έλεγχοι ακρίβειας ποσοτικών παραδόσεων σε ακροσωλήνια αντλιών πρατηρίων

  • 7.037 ποιοτικοί έλεγχοι
    σε αεροπορικά καύσιμα

Αγορά

Η HELLENiQ ENERGY παράγει και διαθέτει υψηλής ποιότητας προϊόντα, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες όλων των εγχώριων πελατών σε καύσιμα για τη βιομηχανία, τις μεταφορές, τη ναυτιλία, την αεροπλοΐα κ.ά., και διατίθενται σε λιανική και σε χονδρική πώληση στην εγχώρια και διεθνή αγορά, ενώ ανταποκρίνονται πλήρως στις εξελισσόμενες τεχνολογίες των κινητήρων και το εθνικό και ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο.

Ποιότητα και Ασφάλεια των Προϊόντων
και Υπηρεσιών

Στόχος του Ομίλου είναι να ενισχύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε κάθε εφοδιασμό, κι αυτό το επιτυγχάνει εφαρμόζοντας αυστηρές προδιαγραφές λειτουργίας σε όλες τις εγκαταστάσεις και τα πρατήριά του και διασφαλίζοντας την ποιότητα των προϊόντων ανταποκρινόμενος στις νομοθετικές διατάξεις και στις απαιτήσεις των πελατών. Συνεχείς ποιοτικοί έλεγχοι διεξάγονται σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, από το διυλιστήριο έως το σημείο πώλησης στον πελάτη με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών του.

Ο Όμιλος σέβεται το νομοθετικό πλαίσιο και συμμορφώνεται με όλους τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς περί ασφάλειας χημικών προϊόντων (π.χ. REACH, CLP). Αντιλαμβανόμενος πλήρως τη σημασία της επίδρασης που μπορεί να επιφέρει το ενδεχόμενο μη συμμορφώσεων ή χαμηλής ποιότητας προϊόντων, αντιμετωπίζει το θέμα με τη δέουσα υπευθυνότητα και διεξάγει όλες τις φυσικοχημικές αναλύσεις των προϊόντων σε διαπιστευμένα χημικά εργαστήρια, ενώ παράλληλα εφαρμόζει πιστοποιημένα Συστήματα Διαχείρισης της Ποιότητας σε όλες τις σχετιζόμενες με τα προϊόντα δραστηριότητές τους.

Ποιότητα Προϊόντων

Όλα τα προϊόντα των διυλιστηρίων της HELLENiQ ENERGY (υγραέριο, βενζίνη, πετρέλαιο, κηροζίνη, μαζούτ, άσφαλτος) ικανοποιούν τις προδιαγραφές της Εθνικής και Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας. Σύμφωνα με την Πολιτική για την Ποιότητα του Ομίλου:

  • Λεπτομερείς και συνεχείς εργαστηριακοί έλεγχοι, σε όλα τα στάδια της παραγωγής, από την παραλαβή της πρώτης ύλης μέχρι την τελική αποθήκευση των προϊόντων στις δεξαμενές, λαμβάνουν χώρα στα πιστοποιημένα, σύμφωνα με το πρότυπο ISO17025:2017, χημικά εργαστήρια των Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων του Ομίλου. Οι Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις του Ομίλου διαθέτουν πιστοποίηση ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015.
  • Συνεχείς ποιοτικοί έλεγχοι στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων της ΕΚΟ, πραγματοποιούνται σε όλα τα στάδια της λειτουργίας, από την παραλαβή των καυσίμων από το διυλιστήριο μέχρι την παράδοση στον πελάτη. Οι χημικές αναλύσεις για την επικύρωση και τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων πραγματοποιούνται στο χημείο της κάθε εγκατάστασης. Όλες οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων της ΕΚΟ είναι πιστοποιημένες ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015. Το πεδίο εφαρμογής του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας περιλαμβάνει την παραλαβή, την αποθήκευση, τον ποιοτικό έλεγχο, τη διακίνηση
    και την παράδοση στους πελάτες (πρατήρια, βιομηχανία, αεροπλοΐα, ναυτιλία) των υγρών καυσίμων.
  • Τα ιδιο-διαχειριζομένα πρατήρια ΚΑΛΥΨΩ είναι επίσης πιστοποιημένα ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015.

Ο Όμιλος, για την προσφορά των προϊόντων του τηρεί αποδεικτικά στοιχεία συμμόρφωσης ως προς τα καθορισμένα κριτήρια αποδοχής. Η προσφορά των προϊόντων στον πελάτη δεν εκτελείται έως ότου επαληθευτεί, μέσω ελέγχων, η συμμόρφωση του προϊόντος, σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Σύμφωνα με τις έρευνες καταναλωτών, η ποιότητα θεωρείται το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής για την προμήθεια καυσίμου. Το πρόγραμμα ΕΓΓΥΗΣΗ ΕΚΟ αποτελεί το πρώτο ολοκληρωμένο πρόγραμμα ελέγχου ποιότητας και ποσότητας καυσίμων μέσω συνεχών ελέγχων, από το διυλιστήριο έως τον τελικό καταναλωτή.

Η ΕΚΟ συνεργάζεται με το Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), για τον ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο των καυσίμων των πρατηρίων, μέσω τεσσάρων ιδιόκτηκτων Κινητών Εργαστηριακών Μονάδων. Οι Kινητές Eργαστηριακές Mονάδες, στελεχωμένες με αναλυτές του ΕΜΠ, πραγματοποιούν απροειδοποίητους επιτόπιους ποιοτικούς και ποσοτικούς ελέγχους στα πρατήρια με εμπορικά σήματα ΕΚΟ και bp, στους οποίους λαμβάνονται δείγματα καυσίμων που ελέγχονται περαιτέρω στο Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών του ΕΜΠ. Οι ποσοτικοί έλεγχοι αντλιών εκτελούνται με πιστοποιημένα ογκομετρικά δοχεία. Τον ποσοτικό έλεγχο ακολουθεί σφράγιση των αντλιών του πρατηρίου με την ταινία διασφάλισης ποιότητας.

Το 2022, η ΕΚΟ σε συνεργασία με το ΕΜΠ πραγματοποίησε συνολικά 90.478 ποιοτικές αναλύσεις σε 7.980 δείγματα καυσίμων πρατηρίων και ελέγχους ακρίβειας ποσοτικών παραδόσεων σε 7.192 ακροσωλήνια αντλιών πρατηρίων.

Αντίστοιχα, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΓΓΥΗΣΗ ΕΚΟ, το 2022 η ΟΚΤΑ, σε συνεργασία με τη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών και διαπιστευμένο εργαστήριο πραγματοποίησε συνολικά 162 ποιοτικές αναλύσεις δειγμάτων καυσίμων πρατηρίων και ποσοτικούς ελέγχους ακρίβειας ποσοτικών παραδόσεων σε 740 ακροσωλήνια αντλιών πρατηρίων.

Οι αρμόδιες οργανωτικές μονάδες της ΕΚΟ ενημερώνονται για τα αποτελέσματα των ανωτέρω αναλύσεων και ελέγχων και, με βάση τις διαδικασίες του Ομίλου, προχωρούν στις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.

Η ΕΚΟ έχει επίσης καθιερώσει και εφαρμόζει διαδικασίες για τη διαχείριση των παραπόνων των πελατών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλα τα παράπονα που αναφέρονται:

  • Καταχωρούνται και προωθούνται στους αρμόδιους εμπειρογνώμονες του Ομίλου.
  • Αξιολογούνται ως προς τη σοβαρότητα, την ασφάλεια, την πολυπλοκότητα, τις επιπτώσεις και την ανάγκη άμεσων ενεργειών διόρθωσης.
  • Διερευνώνται, ώστε να εντοπιστούν τα βαθύτερα αίτιά τους.
  • Επιλύονται, με στόχο την καλύτερη ανταπόκριση στο αίτημα του πελάτη και ακολουθεί ενημέρωσή του σχετικά με τον τρόπο επίλυσης.
  • Αποτυπώνονται σε σχετικά αρχεία.
  • Ανασκοπούνται, ώστε να εξάγονται συμπεράσματα που οδηγούν στις κατάλληλες προληπτικές και διορθωτικές ενέργειες.

Τα παράπονα που αναφέρονται, χρησιμοποιούνται για τη συλλογή πληροφοριών ώστε αυτές να χρησιμοποιηθούν για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και για την αξιολόγηση και βελτίωση των διεργασιών του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας που εφαρμόζει η ΕΚΟ σε όλες τις δραστηριότητές της.

Το 2022, διερευνήθηκαν συνολικά 262 αναφορές σχετικές με πιθανές ποιοτικές αποκλίσεις, εκ των οποίων 251 αναφορές αφορούσαν σε καύσιμα. Στο πλαίσιο των διερευνήσεων των αναφορών αναλύθηκαν 1.528 δείγματα καυσίμων και διενεργήθηκαν 5.963 φυσικοχημικές αναλύσεις, σε διαπιστευμένα χημικά εργαστήρια. Το ποσοστό των δειγμάτων καυσίμων εκτός προδιαγραφής ήταν 9,3%. Στο πλαίσιο της ανταπόκρισης της HELLENiQ ENERGY σε ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως η ποιότητα των καυσίμων, όλες οι απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες υλοποιήθηκαν άμεσα. Δεν καταγράφηκαν σημαντικές μη συμμορφώσεις.

Ποιότητα στο Υγραέριο

Οι φιάλες υγραερίου της E-Gas ενσωματώνουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας με την εγγύηση της τεχνογνωσίας της ΕΚΟ. Η EKO λάνσαρε τη νέα φιάλη υγραερίου E-Gas Easy, βάρους 7.5 kg, που είναι ιδανική για χρήση σε barbeque, καθώς και σε σόμπες οικιακής χρήσης. Οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης, διακίνησης και εμφιάλωσης υγραερίου της ΕΚΟ είναι πιστοποιημένες ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015. Το πεδίο εφαρμογής του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας περιλαμβάνει την παραλαβή, την αποθήκευση, την εμφιάλωση και τη διακίνηση του υγραερίου. Το υγραέριο κίνησης έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα ΕΓΓΥΗΣΗ ΕΚΟ, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο έλεγχος και το σφράγισμα των αντλιών υγραερίου στα πρατήρια καυσίμων.

Ποιότητα Αεροπορικών Καυσίμων & Λιπαντικών

Η ΕΚΟ εφοδιάζει με Καύσιμα Αεροπλοΐας τύπου JET δύο προδιαγραφών – πολιτικής και πολεμικής αεροπορίας (JET A-1 & JP-8) 23 αεροδρόμια της Ελληνικής Επικράτειας. Στις περισσότερες των περιπτώσεων το κύριο προϊόν είναι το JET A-1, το οποίο συμμορφώνεται με τις πλέον πρόσφατες απαιτήσεις Aviation Fuel Quality Requirements for Jointly Operated Systems (AFQRJOS) του Joint Inspection Group (JIG). Οι απαιτήσεις αυτές περιλαμβάνουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές των προδιαγραφών Defense Standard 91/91 και ASTM D-1655.

Τα καύσιμα τύπου JET είναι εξειδικευμένα προϊόντα που παράγονται υπό αυστηρές και ελεγχόμενες προδιαγραφές και διαδικασίες. Όλοι οι Σταθμοί Ανεφοδιασμού Αεροσκαφών της ΕΚΟ είναι πιστοποιημένοι ως προς τη Διαχείριση της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015. Τα λιπαντικά ΕΚΟ παράγονται από υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες και καλύπτουν μεγάλο πεδίο εφαρμογών λίπανσης, από τις πιο απλές ως τις πλέον απαιτητικές. Η ποιότητα των λιπαντικών ΕΚΟ διασφαλίζεται σε όλα τα κρίσιμα στάδια της παραγωγής, με συνεχείς ελέγχους οι οποίοι πιστοποιούν τη συμμόρφωσή τους με τις προδιαγραφές σχεδιασμού. Η Μονάδα Παραγωγής Λιπαντικών της ΕΚΟ εφαρμόζει πιστοποιημένο Σύστημα Διαχείρισης της Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2015.

Το Χημείο της ΕΚΟ, στην εγκατάσταση Σκαραμαγκά, είναι εξοπλισμένο με συσκευές τελευταίας τεχνολογίας και διακρίνεται για τις υψηλές επιδόσεις του σε διεθνείς διεργαστηριακούς ελέγχους. Διεξάγει ποιοτικούς ελέγχους αεροπορικών καυσίμων και λιπαντικών. Το 2022, στο Χημείο της ΕΚΟ, διεξήχθησαν 7.037 αναλύσεις αεροπορικών καυσίμων και 26.337 αναλύσεις λιπαντικών.

Yπεύθυνη Διαχείριση Προϊόντων

H HELLENiQ ENERGY εφαρμόζει βέλτιστες πρακτικές λειτουργίας για την ασφαλή διαχείριση των προϊόντων, με σεβασμό στο περιβάλλον. Αυτό συνεπάγεται την εφαρμογή αυστηρών διαδικασιών διαχείρισης αποβλήτων σε όλες τις φάσεις της λειτουργίας, που καλύπτουν την αποθήκευση, την επεξεργασία, την ανακύκλωση, την ανάκτηση και τη διάθεση των αποβλήτων στο τέλος του κύκλου ζωής των προϊόντων.

Σε όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων της HELLENIQ ENERGY εφαρμόζεται πιστοποιημένο Σύστημα Διαχείρισης της Ποιότητας, της Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία, του Περιβάλλοντος και της Ενέργειας, προκειμένου να επιτυγχάνονται υψηλές επιδόσεις στα ουσιαστικά θέματα ποιότητας, υγείας, ασφάλειας και περιβάλλοντος, για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Ο Όμιλος έχει ενσωματώσει στα Συστήματα Διαχείρισης την έννοια της Υπεύθυνης Διαχείρισης Προϊόντων – μια προσέγγιση για τη διαχείριση των επιπτώσεων των προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους – ώστε να μειώσει τους πιθανούς κινδύνους για τον άνθρωπο και το περιβάλλον και να να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την χρήση του κάθε προϊόντος. Στο πλαίσιο αυτό:

  • Παρέχεται τεχνική πληροφόρηση και προωθούνται στην αγορά μόνον εγκεκριμένα προϊόντα για εγκεκριμένες χρήσεις.
  • Υποστηρίζεται μόνον η υπεύθυνη και ορθή χρήση των προϊόντων, σύμφωνα με τα εκτεταμένα Δελτία Δεδομένων Ασφαλείας τους.
  • Λαμβάνονται υπόψη και συστήνονται στους πελάτες προς εφαρμογή, οδηγίες ορθής διαχείρισης των προϊόντων, ενώ παρακολουθούνται, ως προς τις χρήσεις τους από τους τελικούς χρήστες, όλα τα προϊόντα, για τυχόν προβλήματα που παρουσιάζονται, ώστε να προσδιορίζονται οι όποιες ανάγκες για αλλαγές.
  • Αναζητώνται αξιόπιστοι συνεργάτες που διαχειρίζονται τα προϊόντα του Ομίλου με τον ίδιο υπεύθυνο και ηθικό τρόπο.

Σεβόμενος τη θεμελιώδη αρχή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών REACH /CLP για την προστασία ανθρώπου και του περιβάλλοντος, με την πιστή τήρηση των κριτηρίων αποτελεσματικής διαχείρισης των χημικών ουσιών, ο Όμιλος έχει εναρμονίσει τις δραστηριότητές του με τις απαιτήσεις των Κανονισμών:

  • Συνεργάζεται με άλλους βιομηχανικούς εταίρους στις Κοινοπραξίες REACH και τους διεθνείς οργανισμούς για την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των φάσεων του Κανονισμού REACH (καταχώρηση, αξιολόγηση, αδειοδότηση) με πιστή εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων για τον ανταγωνισμό.
  • Προβαίνει σε αναθεωρήσεις των φακέλων καταχώρησης, σύμφωνα με το άρθρο 22 του REACH και τον Κανονισμό (ΕΕ) 2020/1435 ή εφόσον απαιτηθεί μέσω αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Χημικών (ECHA).
  • Τα Δελτία Δεδομένων Ασφαλείας (ΔΔΑ) των προϊόντων επικαιροποιούνται περιοδικά, σε πλήρη εναρμόνιση με τους Κανονισμούς REACH και CLP. Για την ασφαλή χρήση των προϊόντων εφαρμόζονται τα μέτρα διαχείρισης κινδύνου που περιλαμβάνονται στα σενάρια έκθεσης ανθρώπου και περιβάλλοντος των παραρτημάτων των ΔΔΑ προτρέποντας τους μεταγενέστερους χρήστες να εφαρμόσουν τα αντίστοιχα προτεινόμενα μέτρα για τις δικές τους χρήσεις.
  • Συμμορφώνεται με την υποχρέωση του Παραρτήματος VIII του Κανονισμού CLP σχετικά με την υποβολή εναρμονισμένων πληροφοριών που αφορούν στην ανταπόκριση σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης για την υγεία και χρησιμοποιούνται από τα κέντρα δηλητηριάσεων των χωρών ΕΕ-27 όπου διατίθενται τα προϊόντα.
Εξυπηρέτηση Πελατών Πρατηρίων Καυσίμων

Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη θετική εμπειρία των πελατών του στα πρατήρια καυσίμων, η HELLENiQ ENERGY, μέσω της θυγατρικής της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, έχει θέσει σε εφαρμογή μια σειρά από προγράμματα και πρωτοβουλίες για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την ανταπόκριση στις ανάγκες τους. Πιο συγκεκριμένα, βρίσκονται σε εφαρμογή οι παρακάτω δράσεις:

  • Πρόγραμμα Μυστικού Επισκέπτη: Το πρόγραμμα στοχεύει στον ενδελεχή έλεγχο των παρεχόμενων υπηρεσιών, της εξυπηρέτησης στο πρατήριο και της τήρησης των προδιαγραφών λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες. Οι μυστικοί επισκέπτες, ελέγχουν 60 σημεία σε 7 τομείς του πρατηρίου (πλατεία και εξοπλισμός, εξυπηρέτηση, ασφάλεια, κατάστημα, στολές, τουαλέτες, προωθητικές ενέργειες). Συνολικά το 2022 στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν 5.158 επισκέψεις σε πρατήρια. Κάθε πρατήριο δέχεται επίσκεψη από τον μυστικό επισκέπτη από 4 έως 12 φορές ετησίως. Τα αποτελέσματα των επισκέψεων αναρτώνται μηνιαίως σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, στην οποία παρέχεται πρόσβαση σε όλα τα στελέχη πωλήσεων, έτσι ώστε να γίνεται δυνατή η παρακολούθηση της διαχρονικής εξέλιξης των αποτελεσμάτων των πρατηρίων, καθώς και διαφόρων άλλων δεικτών χρήσιμων για την βελτίωση και ανάπτυξη των υπηρεσιών του δικτύου αποσκοπώντας στη βελτιωμένη εξυπηρέτηση του πελάτη και στην καλύτερη ανταπόκριση στις προσδοκίες του.
  • Έρευνες για αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης: Με γνώμονα την ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών του Ομίλου και την ανταπόκριση στις ανάγκες τους, πραγματοποιήθηκαν το 2022 συνολικά 17 ποιοτικές και ποσοτικές έρευνες αγοράς: 1 έρευνα αγοράς για τη σημασία των εμπορικών σημάτων ΕΚΟ και bp και για την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό νέων προϊόντων και 16 έρευνες για την επίδοση των εργαζομένων στα πρατήρια.
  • «Everyday, brighter» στα πρατήρια bp: Πιστοί στην στρατηγική μας «Everyday, brighter», επενδύουμε συνεχώς στη διαρκή βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή στο πρατήριο και στην αναβάθμισή της σε ευχάριστη εμπειρία, αναδεικνύοντας τις πιο «φωτεινές» στιγμές σε κάθε επαφή του με τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Αυτό επιτυγχάνεται με τα καλοφωτισμένα Bright Green Beacon πρατήρια, την εύκολη πρόσβαση σε αυτά, την καθαριότητα σε όλους τους χώρους του πρατηρίου, την υποδειγματική εξυπηρέτηση των υπαλλήλων, τα εξαιρετικής ποιότητας καύσιμα, την ασφάλεια κατά τον ανεφοδιασμό και τις συναλλαγές, καθώς και την παροχή επιπλέον ειδικών υπηρεσιών, όπως:
    • Δωρεάν WiFi στον χώρο του καταστήματος,
    • Ειδικό γαντζάκι φύλαξης κατοικίδιων και ειδικός χώρος «pet corner»,
    • Δωρεάν Έλεγχος 12 Σημείων για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες που περιλαμβάνει πλήρη οπτικό έλεγχο των βασικών του οχήματος (πίεση ελαστικών, λειτουργία φώτων, φρένα).
    • Ανέπαφες πληρωμές μέσω της εφαρμογής mybp.

    Καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία του καταναλωτή διαδραματίζουν και οι επίσημες χορηγίες της bp παγκοσμίως με την BWT Alpine F1® Team και την Premier League. Μέσα από μεγάλους διαγωνισμούς που πραγματοποιούνται, οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν τη συμμετοχή τους σε μοναδικές εμπειρίες, όπως το να ζήσουν από κοντά τον παλμό ενός αγώνα Grand Prix της Formula 1 ή ενός αγώνα της Premier League. Μέσα από τις εμπειρίες αυτές, οι καταναλωτές αποκτούν δυνατή σύνδεση με τη μάρκα της bp, ενώ αντιλαμβάνονται τόσο την ποιότητα των προϊόντων μας, όσο και τον καταλυτικό ρόλο που αυτά διαδραματίζουν σε τόσο μεγάλες διοργανώσεις.

  • Πρόγραμμα Επιβράβευσης «ΕΚΟ Smile»: Η ΕΚΟ δημιούργησε το 2022 το νέο Πρόγραμμα Επιβράβευσης «EKO Smile» με γνώμονα το άμεσο όφελος των πελατών ΕΚΟ στις καθημερινές συναλλαγές, την υψηλού επιπέδου και γρήγορη εξυπηρέτηση, καθώς και τη δημιουργία μιας προσωποποιημένης εμπειρίας συναλλαγών. Το «EKO Smile» αποτελεί ένα πρόγραμμα που αλληλοεπιδρά με τα μέλη του μέσα από διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, με βασικότερο εκείνο του EKO Smile App, με στόχο την έγκαιρη και στοχευμένη ενημέρωση για τα νέα και τις προσφορές του προγράμματος. Οι πελάτες ΕΚΟ μπορούν να πληρώνουν ανέπαφα, σκανάροντας την απόδειξη, να παίρνουν αυτόματα Smile πόντους, να κάνουν online αγορές με δωρεάν παράδοση, να μεταφέρουν Smile πόντους, να προσφέρουν Smile πόντους σε κοινωνικές δράσεις, να κάνουν online εξαργύρωση Smile πόντων για απόκτηση δωροεπιταγών, να βλέπουν το ιστορικό των συναλλαγών τους και να συμμετέχουν σε μοναδικές εμπειρίες. Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα επιβράβευσης «EKO Smile», η ΕΚΟ αποκτά καλύτερη κατανόηση των καταναλωτών και των αναγκών τους, έχοντας έτσι τη δυνατότητα προσωποποιημένης επικοινωνίας και ανταπόκρισης σε αυτές, αναδιαμορφώνοντας τη στρατηγική της όπου χρειάζεται, μέσα από στοχευμένες ενέργειες σε όλη τη γκάμα των προϊόντων ΕΚΟ, τόσο των υφιστάμενων, όσο και στη διαμόρφωση των μελλοντικών. Το πρόγραμμα τέλος, ευνοεί την ενίσχυση των σχέσεων της ΕΚΟ με τους συνεργάτες της, μέσω της παροχής εργαλειών για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, ενώ συνολικά συμβάλει θετικά στην αύξηση του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΚΟ.
  • mybp app: Η εφαρμογή mybp app δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να αγοράσει ανέπαφα με χρήση πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας και κάρτας στόλου, καύσιμα σε επιλεγμένα πρατήρια. Επίσης, ο χρήστης μπορεί να ενημερώνεται για προϊόντα, υπηρεσίες και προσφορές, για τα πλησιέστερα πρατήρια που τον εξυπηρετούν, καθώς και να λαμβάνει μέρος σε διαγωνισμούς. Περισσότεροι από 24.000 είναι οι εγγεγραμμένοι χρήστες στο mybp app το 2022.
  • Δράσεις ευαισθητοποίησης για εξοικονόμηση ενέργειας: Η ΕΚΟ ΑΒΕΕ υλοποιεί δράσεις ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για την εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη χρήση των οδικών καυσίμων όπως η παροχή συμβουλών οικονομικής οδήγησης (eco-driving), αλλά και για την εξορθολογισμένη χρήση του πετρελαίου θέρμανσης, με δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων. Στόχος των δράσεων είναι η διαμόρφωση συνείδησης σχετικά με τη συμπεριφορά κατά την οδήγηση (π.χ. την αποφυγή απότομων επιταχύνσεων, την αφαίρεση περιττού βάρους από το όχημα κλπ.) και την ορθή χρήση του πετρελαίου θέρμανσης (π.χ. τη ρύθμιση του θερμοστάτη στους 19οC, την τακτική συντήρηση του καυστήρα κλπ.), ώστε να καταναλώνεται λιγότερο καύσιμο για τον ίδιο σκοπό και με το ίδιο αποτέλεσμα. Επιπλέον, με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης παρέχονται επίσης και υπηρεσίες προς τον καταναλωτή όπως ο έλεγχος πίεσης των ελαστικών, και λαμβάνουν χώρα προωθητικές ενέργειες χρήσης λιπαντικών, που συμβάλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας και χρήσης εμφιαλωμένου υγραερίου ως οικονομικότερου προϊόντος σε σχέση με τον ηλεκτρισμό για το μαγείρεμα.
  • Συνεχής 24ωρη Εξυπηρέτηση: Για την καλύτερη εξυπηρέτηση και ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών, λειτουργεί 24ωρη γραμμή εξυπηρέτησης στο τηλέφωνο 18198 ή 2107725555 για τα πρατήρια ΕΚΟ και 18199 ή 2106887555 για τα πρατήρια bp. H διαχείριση των κλήσεων έχει ανατεθεί σε ειδικά εκπαιδευμένους υπαλλήλους της TELEPERFORMANCE που προωθούν απευθείας τα αιτήματα στους αρμόδιους για επίλυση/ απάντηση υπό την επίβλεψη του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών της ΕΚΟ ΑΒΕΕ και της ΚΑΛΥΨΩ ΚΕΑ ΑΕ.

Στατιστικά στοιχεία κλήσεων για τις γραμμές επικοινωνίας των πρατηρίων ΕΚΟ & bp 2022

  • Πρατήρια bp:
    1.785 κλήσεις
    από τις οποίες
    1.534 κλήσεις
    παραπέμφθηκαν σε αρμόδιους υπαλλήλους για επικοινωνία εντός 24 ωρών με τους καταναλωτές, με στόχο την άμεση διευθέτηση των αιτημάτων τους.
  • Πρατήρια ΕΚΟ:
    5.171 κλήσεις
    από τις οποίες
    4.303 κλήσεις
    παραπέμφθηκαν σε αρμόδιους υπαλλήλους για επικοινωνία εντός 24 ωρών με τους καταναλωτές, με στόχο την άμεση διευθέτηση των αιτημάτων τους.
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στα Πρατήρια

Το 2022 για την Λιανική Εμπορία του Ομίλου, στα δυο δίκτυα συνεργατών ΚΑΛΥΨΩ KEA AE και EKO ABEE πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά προγράμματα με συμμετέχοντες διαχειριστές – πρατηριούχους και προσωπικό πρατηρίων υγρών καυσίμων.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα αφορούν σε θέματα εξυπηρέτησης πελάτη, τεχνικών προώθησης, ασφάλειας πρατηρίου, πυρασφάλειας, Α΄ βοηθειών και λοιπές εκπαιδεύσεις προγραμμάτων marketing και προϊόντων.

2021 2022 2023 (στόχος)
Μέσος όρος ανθρωποωρών εκπαίδευσης ανά εκπαιδευόμενο (διαχειριστές, πρατηριούχοι και
υπάλληλοι)
2,20 2,34 2,35
  • 3.133 άτομα

    στα πρατήρια εκπαιδεύτηκαν σε θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση

  • 7.347 ώρες

    θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης στα πρατήρια

Προσβασιμότητα των Προϊόντων
και Υπηρεσιών

Η HELLENiQ ENERGY προσφέρει καινοτόμα, υψηλής ποιότητας προϊόντα με ανταγωνιστική σχέση ποιότητας-τιμής σε ένα ευρύ δίκτυο πρατηρίων με πλήρη γεωγραφική κάλυψη. Τα προϊόντα του Ομίλου διατίθενται σε εμπορικούς πελάτες, στη βιομηχανία και σε μεταπωλητές.

Στην Ελλάδα, μέσω της θυγατρικής της ΕΚΟ ΑΒΕΕ διαθέτει οκτώ (8) εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης υγρών καυσίμων, δύο (2) εγκαταστάσεις αποθήκευσης, διακίνησης και εμφιάλωσης υγραερίων στους νομούς Θεσσαλονίκης και Αττικής και μία (1) εγκατάσταση αποθήκευσης και διακίνησης υγραερίων στον νομό Ρεθύμνου. Στο εξωτερικό, μέσω των θυγατρικών εταιρειών της δραστηριοποιείται στις αγορές της Κύπρου, της Βουλγαρίας, της Σερβίας, του Μαυροβουνίου και της Δημοκρατίας της Β. Μακεδονίας. Παράλληλα, εξαγωγές πραγματοποιούνται σε όλες τις σημαντικές αγορές της Ν.Α. Ευρώπης.

Η εμπορική εταιρεία του Ομίλου έχει ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά μέσω των εμπορικών σημάτων ΕΚΟ και bp και διαθέτει δίκτυο με περισσότερα από 1.655 πρατήρια εμπορίας καυσίμων, ενώ στο εξωτερικό διαθέτει 317 πρατήρια.

Κυριότερα brands του δικτύου πρατηρίων ΕΚΟ:

  • 95 EKONOMY
  • EKO Premium 98
  • DIESEL EKONOMY
  • ΕΚΟ Racing 100
  • Diesel AVIO Double Filtered
  • ΕΚΟ Πετρέλαιο Θέρμανσης
  • ΕΚΟ Lubricants
  • Egas Easy

Κυριότερα brands του δικτύου πρατηρίων bp:

  • bp Ultimate Unleaded 100 με τεχνολογία ACTIVE
  • bp Super Unleaded 98 με τεχνολογία ACTIVE
  • bp Unleaded 95 με τεχνολογία ACTIVE
  • bp Ultimate Diesel με τεχνολογία ACTIVE
  • bp Diesel με τεχνολογία ACTIVE
  • bp Autogas
  • bp Πετρέλαιο Θέρμανσης

 

ΕKO ABEE

Η εμπορική εταιρεία της HELLENiQ ENERGY με ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά μέσω των εμπορικών σημάτων ΕΚΟ και bp δραστηριοποιείται στη λιανική και στη χονδρική πώληση. Η κατανομή του συνολικού όγκου των πωλήσεων παρουσιάζεται στο παρακάτω διάγραμμα:

Πρόγραμμα ιδιολειτουργούμενων πρατηρίων Καλυψώ στην Ελλάδα

EKO ΚΥΠΡΟΣ (πρώην ΕΛΠΕ ΚΥΡΠΟΣ LTD):

Εταιρεία εμπορίας καυσίμων που προμηθεύει την Κυπριακή αγορά (καταναλωτές και επιχειρήσεις) με προϊόντα της ΕΚΟ (καύσιμα και λιπαντικά). Ο συνολικός όγκος των πωλήσεων κατανέμεται ως εξής: Λιανική πώληση (μέσω 97 πρατηρίων) 59,64%, εμπορικοί και βιομηχανικοί πελάτες 14,68%, άλλες εταιρείες πετρελαιοειδών (πρατήρια) 7,27%, πελάτες LPG 8,06%, διεθνείς πελάτες 9,97% (ναυτιλιακά καύσιμα 2,97% και καύσιμα αεροσκαφών 7%) και λιπαντικά 0,38%.

EKO SERBIA

Το δίκτυο πρατηρίων της περιλαμβάνει 56 πρατήρια καυσίμων (ιδιολειτουργούμενα), που καλύπτουν το 5,6% των τοπικών αναγκών και συνιστούν το 3,67% της εγχώριας αγοράς, με βάση τον αριθμό πρατηρίων. Ο όγκος πωλήσεων κατανέμεται μεταξύ χονδρικής 4% και λιανικής 96%.

ΟΚΤΑ

Καλύπτει περίπου το 71% της αγοράς καυσίμων στη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας. Επιπλέον, λόγω της σημαντικής αποθηκευτικής δυνατότητάς της, λειτουργεί ως μηχανισμός ασφαλείας για την απρόσκοπτη προμήθεια καυσίμων στις αγορές όπου δραστηριοποιείται (κυρίως στη Δημοκρατία της Β. Μακεδονίας και στο Κόσοβο καθώς και σε Σερβία, Μαυροβούνιο και Αλβανία). Παράλληλα, είναι σημαντικός εξαγωγέας και σημαντικός εργοδότης εργασιών μεταφορών, logistics και τεχνικής υποστήριξης. Μέσω του δικτύου των 27 πρατηρίων που διαθέτει καλύπτει το 8% της τοπικής λιανικής αγοράς σε αριθμό πρατηρίων καυσίμων, ενώ έχει μερίδιο αγοράς της τάξεως του 13% ως προς τον όγκο πωλήσεων στη λιανική εμπορία.

EKO BULGARIA

Το δίκτυο πρατηρίων της καλύπτει γεωγραφικώς το 90% της χώρας στη λιανική αγορά, ενώ η εταιρεία καλύπτει αντίστοιχα το 100% της χώρας στη χονδρική. Το μερίδιο αγοράς στη λιανική είναι 6,2% (92 πρατήρια καυσίμων). Όλα τα πρατήρια είναι ιδιολειτουργούμενα. Ο όγκος πωλήσεων κατανέμεται μεταξύ χονδρικής 12% και λιανικής 88%.

JUGOPETROL

Κατέχει το 40% του μεριδίου λιανικής αγοράς και το 38% ως προς τον αριθμό των πρατηρίων στο Μαυροβούνιο. Διαθέτει ένα δίκτυο 45 πρατηρίων, 3 σταθμών εξυπηρέτησης Yacht, 1 εγκατάσταση καυσίμων στο Bar καθώς και 2 εγκαταστάσεις με αεροπορικά καύσιμα στο Tivat και την Podgorica.

DIAXON

Δραστηριοποιείται, κατά κύριο λόγο, στον τομέα της παραγωγής και διάθεσης φιλμ πολυπροπυλενίου με τη μέθοδο του «διαξονικού τανυσμού» (BOPP FILM). Το παραγόμενο προϊόν εξάγεται κατά περίπου 22%.

Πωλήσεις Diaxon ανά Κατηγορία Φιλμ

Προηγούμενη Ενότητα Κοινωνία Οι Άνθρωποί μας
Επόμενη Ενότητα Εταιρική Διακυβέρνηση Διαχείριση Κινδύνου Κρίσιμων Περιστατικών