ΔΕΙΚΤΗΣ: 2-26
Eσωτερικοί και εξωτερικοί μηχανισμοί για την αναφορά ανησυχιών ή την αναζήτηση συμβουλών, αναφορικά με την εφαρμογή πολιτικών και πρακτικών, καθώς και για θέματα σχετικά με την ακεραιότητα στην οργάνωση (πχ helpdesk, γραμμές υποστήριξης, δυνατότητα ενημέρωσης υψηλότερων βαθμίδων ιεραρχίας, μηχανισμοί whistleblowing κλπ.)
Ο Κώδικας Δεοντολογίας προβλέπει τη δυνατότητα παροχής συμβουλών για θέματα ηθικής και νόμιμης συμπεριφοράς αλλά και τη δυνατότητα ανωνύμων σχετικών αναφορών στην Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης, με πλήρη εμπιστευτικότητα και εχεμύθεια. Σύμφωνα με το Κεφάλαιο 6 του Κώδικα δεοντολογίας, ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων ανακύπτει όταν οι προσωπικές σχέσεις μας, οι εξωτερικές δραστηριότητες ή συμφέροντα σε άλλες επιχειρήσεις επηρεάζουν ή θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις πάσης φύσεως αποφάσεις ενός εργαζομένου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του. Πότε συντρέχουν αυτές οι καταστάσεις είναι θέμα πραγματικό και πρέπει να αντιμετωπίζεται για κάθε περίπτωση χωριστά. Επίσης πολλές φορές, η σύγκρουση αυτή που δημιουργείται μεταξύ κάποιου προσώπου ή μέλους του οικογενειακού του περιβάλλοντος και των συμφερόντων του Ομίλου δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που δημιουργούν σύγχυση και εγείρουν αμφιβολίες. Η Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης αξιολογεί τις περιπτώσεις που τίθενται υπόψη της σχετικά με το αν συνιστούν υφιστάμενη ή δυνητική σύγκρουση συμφερόντων και παρέχει οδηγίες για την άρση της σύγκρουσης, εφόσον διαπιστώσει τη συνδρομή της. Η μητρική εταιρεία προτίθεται να υιοθετήσει πολιτική πρόληψης σύγκρουσης συμφερόντων η οποία θα αποτελέσει μέρος του Κώδικα Δεοντολογίας.
Ο Κώδικας Δεοντολογίας προβλέπει τη δυνατότητα των εργαζομένων στον Όμιλο και τρίτων που συναλλάσσονται με αυτόν να αναφέρουν στην Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης κάθε συμπεριφορά που πιθανόν να αποκλίνει από το νόμο, τον Κώδικα, τις Πολιτικές και τους Κανονισμούς του Ομίλου ή έχουν αμφιβολία αν συμβαδίζει με αυτές. Υπάρχει η δυνατότητα υποβολής και ανώνυμης αναφοράς. Η Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης, με εχεμύθεια και εμπιστευτικότητα διερευνά τη βασιμότητα των αναφορών και εισηγείται τα κατάλληλα διορθωτικά μέτρα, στην περίπτωση που το περιεχόμενο της αναφοράς αξιολογηθεί ως βάσιμο. Η Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης κατά την κρίση της συνεργάζεται με άλλες Γενικές Διευθύνσεις του Ομίλου για την αξιολόγηση και διερεύνηση των αναφορών (π.χ. Γενική Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου ή Γενική Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού).
Επιδίωξη του Ομίλου είναι να διασφαλιστεί στην πράξη η πιστή τήρηση των κανόνων που επιβάλλεται να ακολουθούνται και να υιοθετούνται ως εταιρική συμπεριφορά σε κάθε οργανωτική μονάδα του Ομίλου. Βρίσκεται σε τελικό στάδιο η αναθεώρηση του Κώδικα Δεοντολογίας, ο οποίος θα περιέχει προβλέψεις σύμφωνες με την Οδηγία ΕΕ 1937/2019 για την προστασία των μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος (whistleblowers).
EKO Bulgaria
Οι μηχανισμοί αναφορών και οι σχετικές διαδικασίες αρμοδιοτήτων περιγράφονται στον Κώδικα Δεοντολογίας.
Οι εσωτερικοί κανόνες Πρόληψης Διαφθοράς προβλέπουν τη διαδικασία υποβολής ανώνυμων ειδοποιήσεων από τους υπαλλήλους της εταιρείας που σχετίζονται με υποψίες νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
EKO Serbia
Ο Κώδικας Δεοντολογίας διαχειρίζεται όλες αυτές τις πτυχές και έχει κοινοποιηθεί σε όλους τους υπαλλήλους, προμηθευτές και πελάτες.