ΔΕΙΚΤΗΣ: 2-24
Ενσωμάτωση εταιρικών πολιτικών
Όλες οι εταιρικές πολιτικές που αναφέρονται στον δείκτη 2-23 εφαρμόζονται και η σχετική συνεχής εκπαίδευση διασφαλίζει τη γνώση και εφαρμογή τους.
Δεν έχουν διαπιστωθεί αποκλίσεις εφαρμογής.
Έλεγχος Κανονισμών, Διαδικασιών, Δεικτών Απόδοσης, Συμβάσεων και Πολιτικών
Έχει συσταθεί η Γενική Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου Ομίλου, η οποία αναφέρεται διοικητικά στον Διευθύνοντα Σύμβουλο και λειτουργικά στην Επιτροπή Ελέγχου. Αποτελείται από τρεις επιμέρους Διευθύνσεις Ελέγχου (Διοικητικός-Οικονομικός, Εμπορικός και Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων) για πληρέστερη ελεγκτική κάλυψη του συνόλου των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Επιπλέον, υπό τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου λειτουργεί η Διεύθυνση Διασφάλισης Ποιότητας, η οποία έχει ως αποστολή να διασφαλίζει τη συμμόρφωση των ελεγκτικών δραστηριοτήτων σύμφωνα με τη μεθοδολογία ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου, να εισάγει βελτιώσεις και να επιτυγχάνει συνεχή εναρμόνιση με το Διεθνές Πλαίσιο Επαγγελματικών Πρακτικών Εσωτερικού Ελέγχου. Η ανεξάρτητη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου, μέσω της διενέργειας περιοδικών αξιολογήσεων, διασφαλίζει ότι οι διαδικασίες εντοπισμού και διαχείρισης κινδύνων που εφαρμόζει η Διοίκηση είναι επαρκείς, το Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου λειτουργεί αποτελεσματικά και οι πληροφορίες που παρέχονται στο Διοικητικό Συμβούλιο σχετικά με το Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου είναι αξιόπιστες και καλής ποιότητας.
Ο Κώδικας Δεοντολογίας του Ομίλου προβλέπει ρητά ότι κάθε εργαζόμενος οφείλει να τηρεί τη νομοθεσία και να συμπεριφέρεται με ειλικρίνεια, διαφάνεια και υπευθυνότητα απέναντι στους πελάτες, τους συνεργάτες, τους μετόχους, και γενικότερα τους κοινωνικούς εταίρους. Ο Κώδικας Δεοντολογίας έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες των χωρών όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος και εφαρμόζεται από τους εργαζομένους τους.
Επίσης, ο Όμιλος παρακολουθεί τη σχετική εργατική νομοθεσία (εθνική, ευρωπαϊκή, ILO), συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων που αφορούν τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τις συνθήκες εργασίας και είναι σε πλήρη συμμόρφωση με τις συλλογικές και σχετικές διεθνείς συμβάσεις. Ο Κώδικας Δεοντολογίας (ενότητες 7.2 και 7.3) και ο Εσωτερικός Κανονισμός (άρθρο 18) παρέχουν κατευθύνσεις για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Στον Εσωτερικό Κανονισμό Εργασίας και στον Κώδικα Δεοντολογίας γίνονται σαφείς αναφορές στον σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Τα παραπάνω έγγραφα έχουν γνωστοποιηθεί σε όλους τους εργαζόμενους, για τους οποίους είναι προσβάσιμα στο εταιρικό δίκτυο.
Το 100% των εργαζομένων έχει λάβει ενημέρωση σχετική με θέματα Ανθρώπινων Δικαιωμάτων μέσω του Εσωτερικού Κανονισμού Εργασίας (άρθρα 22, 23, 26, 38 και 39) και του Κώδικα Δεοντολογίας (κεφάλαιο 7), που κοινοποιούνται σε όλους τους εργαζόμενους, μέσω του εσωτερικού δικτύου (intranet). Επιπλέον, από το 2019, ο Κώδικας Δεοντολογίας είναι διαθέσιμος σε όλους του εργαζομένους ως εκπαιδευτικό πρόγραμμα online που προσφέρεται μέσω της εκπαιδευτικής μας πλατφόρμας.
Οι παρακάτω δράσεις συνιστούν έμμεσους τρόπους εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα:
- Συμμετοχή εργαζομένων σε εκπαιδευτικές ημερίδες για θέματα ΕΚΕ, απολογισμού βιωσιμότητας, πιστοποίησης κατά GRI
- Σύσταση Ομάδας Εργασίας Ομίλου για θέματα Απολογισμού Βιώσιμης Ανάπτυξης
Στο Κανονισμό Προμηθειών, που ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2016 και έχει τεθεί σε εφαρμογή από 1η Ιανουαρίου 2017, έχουν προστεθεί εδάφια που αναφέρονται στην επίδοση των προμηθευτών μας σε σχέση με θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης και Εταιρικής Υπευθυνότητας, σε όλο το εύρος της μεταξύ μας συνεργασίας.
Επίσης, σε όλες τις νέες συμβάσεις και εντολές αγοράς υλικών και υπηρεσιών (100%), έχει ενσωματωθεί «όρος συμμόρφωσης» των προμηθευτών μας με τις αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου του ΟΗΕ.
EKO Bulgaria
Ο Κώδικας Δεοντολογίας ισχύει για τα μέλη της Διοίκησης, τα στελέχη, το προσωπικό και γενικά για κάθε πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες στον Όμιλο, χωρίς εξαιρέσεις ή διαφοροποιήσεις. Στο πλαίσιο της συμφωνίας με κάθε εταίρο περιλαμβάνεται η υποχρέωση συμμόρφωσης με τον Κώδικα Δεοντολογίας. Η Εταιρεία δεν έχει πολιτική αντιποίνων. Δεν έχει διατυπωθεί καμιά ανησυχία. Οι εσωτερικοί κανόνες Πρόληψης της Διαφθοράς εγκρίθηκαν από την EKO Bulgaria το 2020.
EKO Cyprus
Ο Κώδικας Δεοντολογίας του Ομίλου τέθηκε σε εφαρμογή το 2012. Ο Κώδικας έχει κοινοποιηθεί σε όλους τους υπαλλήλους, προμηθευτές και πελάτες και, επίσης, αποτελεί μέρος των συμβάσεών μας.
ΟΚΤΑ
Έχουμε εφαρμόσει μηχανισμό για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων, όπως ορίζει η νομοθεσία.
Αναπτύξαμε μέτρα και διαδικασίες για την προστασία από την παρενόχληση στο χώρο εργασίας.
Έχουμε εφαρμόσει μηχανισμό προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πελατών και των εργαζομένων μας, και των δικαιωμάτων των εργαζομένων μας, όπως ορίζει η νομοθεσία.
Έχουμε εφαρμόσει μέτρα και διαδικασίες για την ασφάλεια των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.
Επιπλέον, υφίσταται μια ομάδα εκπροσώπων που έχει οριστεί για θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας με καθορισμένες αρμοδιότητες βάσει νομοθεσίας.
Προσφέρονται τακτικές εκπαιδεύσεις για τους νέους αναδόχους, τους οδηγούς φορτηγών και τους υπαλλήλους μας που αφορούν θέματα υγείας, ασφάλειας και περιβάλλοντος, καθώς και τις εσωτερικές διαδικασίες.
Λειτουργία ανεξάρτητης Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου.
EKO Serbia
Ο Κώδικας Δεοντολογίας του Ομίλου τέθηκε σε εφαρμογή το 2012. Ο Κώδικας έχει κοινοποιηθεί σε όλους τους υπαλλήλους, προμηθευτές και πελάτες.
Σύμφωνα με την τοπική νομοθεσία και τον Κώδικα Δεοντολογίας, κάθε νέα πρόσληψη παραλαμβάνει τον Κώδικα Δεοντολογίας ο οποίος παρουσιάζεται λεπτομερώς από το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, καθώς και πληροφορίες αναφορικά με τον Νόμο περί Καταγγελιών κ.λπ. Ο υπάλληλος υπογράφει την παραλαβή των παραπάνω εγγράφων και τα φυλάσσει στο προσωπικό του αρχείο. Οι εργαζόμενοι ενημερώνονται με σαφήνεια (από τα παραπάνω έγγραφα και προφορικά) για τα δικαιώματά τους όσον αφορά την παραπάνω νομοθεσία, καθώς και για την Πολιτική Open Door που ακολουθούμε, τη Διαφάνεια και την ενθάρρυνση όλων των εργαζομένων για ανοιχτή επικοινωνία.
Παράλληλα, ο Όμιλος δεσμεύεται να εφαρμόζει Συστήματα Διαχείρισης και να βελτιώνει συνεχώς τις επιδόσεις του. Οι πιστοποιήσεις εγκαταστάσεων, αποθηκευτικών χώρων, πρατηρίων του Ομίλου, σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα, παρουσιάζονται παρακάτω (αναφέρεται το αρχικό έτος πιστοποίησης).
Είδος πιστοποίησης και πρώτο έτος πιστοποίησης
Εγκατάσταση | ISO 9001 | ISO 14001 | ISO 45001 / πρώην OHSAS 18001 | ISO 50001 | ISO 14064 |
ISO 17025 * | ΕΛΟΤ 1429 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ΒΕΑ | 2013 | 2011 | 2011 | 2021 | 2021 | 2004 | |
ΒΕΕ | 2013 | 2011 | 2010 | 2021 | 2021 | 2009 | |
ΒΕΘ | 2000 | 2013 | 2010 | 2021 |
2021 |
2008 | |
Εργοστάσιο Πολυπροπυλενίου | 2003 | 2013 | 2010 | ||||
DIAXON | 2004 | 2021 | |||||
Αποθηκευτικοί χώροι υγρών καυσίμων της ΕΚΟ | 2018 | 2001 (Ασπρόπυργος, Κέρκυρα και Ηράκλειο) 2018 (όλοι οι αποθηκευτικοί χώροι) |
2020 | 2022 | 2021 | ||
Μονάδα Παραγωγής Λιπαντικών ΕΚΟ | 1997 | 2003 | 2003 | 2022 | 2021 | ||
Σταθμοί Ανεφοδιασμού Αεροσκαφών ΕΚΟ σε 18 αεροδρόμια | 2001 | 2003 | 2003 | 2022 | 2021 | ||
Ιδιολειτουργούμενα πρατήρια καυσίμων (ΚΑΛΥΨΩ ΚΕΑ ΑΕ) | 2011 (2 πρατήρια στον Ασπρόπυργο) 2018 (όλα τα πρατήρια ΕΚΟ ΚΑΛΥΨΩ) |
2018 | 2020 (πρατήρια ΚΑΛΥΨΩ ΚΕΑ Α.Ε.) |
2022 | 2021 |
||
Μονάδες Αποθήκευσης και Διακίνησης Υγραερίου ΕΚΟ (Ασπρόπυργος & Καλοχώρι) | 2018 | 2018 | 2020 | 2021 | |||
Κεντρικά Γραφεία Ομίλου | 2013 | 2013 | 2021 |
||||
Δραστηριότητες Έρευνας & Παραγωγής Υδρογονανθράκων | 1999 | 2013 | 2013 | ||||
ΑΣΠΡΟΦΟΣ | 2005 | 2005 | 2005 | 2021 | 2011 | ||
EKO CYPRUS | 2015 | 2015 | 2015 | 2006 | |||
HELLENiQ RENEWABLES | 2021 | 2021 | 2021 | ||||
ELPEFUTURE | 2021 | 2021 | 2021 | ||||
ΟΚΤΑ | 2015 |
2015 | 2015 | 2006 |
Σημείωση: *Αφορά εργαστήρια των διυλιστηρίων